adriaensen1.reismee.nl

Dag 21 San Fransisco dag 3

Vandaag relaxdagje gehad en bezocht wat we echt nog wilden bezoeken.

Om de dag te starten zijn we naar City Hall gelopen, het stadhuis van San Fransisco. Een mooi gebouw op een plein. Vanaf daar hebben we een stukje gewandeld door een super gave wijk. Hip met leuke winkeltjes en restaurantjes. Een gedeelte zoals ik me San Fransisco had voorgesteld, ver weg van de pieslucht en zwervers.
Daar de bus genomen naar de volgende bestemming.

Eén van de bekende plekjes van San Fransisco is Alamo square. Vanaf dit hoge punt (gelegen in een parkje) heb je schitterend uitzicht over de stad met op de voorgrond de ´painted ladies´ een rijtje victoriaanse huisjes.

Vervolgens zijn we nog even richting het centrum gegaan omdat ik mijn slag zou slaan bij Ross, een kledingwinkel, waar ik met lege handen weer uit kwam. Daarna over de lokale markt gelopen, gewoon omdat het leuk is andere producten te zien. Veel soorten courgettes en aubergines die wij hier zelden zien.

Daarna op een oude tram gesprongen richting Fishermens Warf om nog wat souvenirs te scoren. Halverwege eruit gegaan om voor Nynke een graffiti schilderij te kunnen kopen, welke ze gisteren al had willen kopen. Gelukkig was de beste man er en Nynke heeft er 1 gekocht. Daarna langs de kade gewandeld, nog even genoten van het uitzicht in de haven om vervolgens richting Pier 39 te slenteren. Wat een drukke plek is dat. Erg toeristisch en druk.. Patrick had geen shirts meer schoon dus die ging nog even t-shirts scoren voor een paar centen. Heel bijzonder.. in een winkeltje trof Daan een oud klasgenootje met haar broertje (klasgenoot van Nynke) en haar ouders. Heel maf gezien de drukte en natuurlijk aan de andere kant van de wereld.

Aan het eind van Pier 39 bij de beroemde zeeleeuwen kolonie gekeken. Wat een show maken die beesten er onbedoeld van. De ruzies en ook gewoon de slapende zeeleeuwen zijn zo leuk om te zien. Je zou er uren kunnen blijven staan.

Wij gingen nog even richting de Warf en werden getracteerd op een parade van lowriders (auto´s die op en neer kunnen stuiteren). Echt gaaf om naar te kijken. De één was nog mooier dan de andere. Dus veel foto´s verder richting het hotel gegaan met de bus. De ballonnen man (die wij bijna elke rit in de bus zagen) was nog druk aan het werk.

We hadden in de planning om te eten bij het restaurant naast het hotel. Iedere dag stond daar een rij wachtende mensen, dus het moest wel goed zijn. We waren mega blij dat er geen rij stond toen we aan kwamen lopen. Helaas was de blijheid van korte duur want het was tien voor acht en ze sloten om acht uur.. Grrrr.

Na een rondje om het blok om te zoeken naar een ander gezellig restaurantje om de vakantie af te sluiten moesten we helaas (of tot het genoegen van 2 kinderen) eten bij de Taco Bell / Kentucky fried chicken. Van ellende hebben we het maar in de hotelkamer opgegeten.

Daarna de koffers gepakt, sloten erop en alles klaargemaakt om morgen te kunnen gaan vliegen.

Het is ook goed om weer naar huis te gaan, hoewel Patrick en Nynke nog wel hadden willen blijven.