adriaensen1.reismee.nl

Dag ... woensdag, donderdag, vrijdag Santa Cruz

Je raakt de tel kwijt als je een paar dagen op 1 plek zit..

Ik was gebleven bij woensdag. geloof ik... we kunnen ons slecht herinneren wat we gedaan hebben. Vooral wat boodschappen en we hebben gekeken naar surfers die hun best deden mini golfjes te pakken.

's avonds hebben we geminigolf in een piratensetting.. (Ik was steengoed :D) Daarna zijn we doodmoe het bed in gedoken. Je kunt merken dat de activiteit van de laatste 2 weken zich begint te wreken. De kinderen gaan structureel te laat slapen en daar is weinig verandering in te brengen omdat we 1 kamer delen...

Donderdag.. stranddag.. vandaag staat in het teken van de koffers pakken (we willen weten of we niet over de bagae kilo's heen gaan zodat we voor Daan een longboard mee kunnen nemen als koffer) het lijkt te lukken. We houden op de koffers 1 kilo marge.. alles toppen we af tot 22 kilo. We kunnen nog redelijk veel mee nemen als handbagage maar liever niet natuurlijk want daar moet je dan ook weer mee gaan lopen sjouwen.

Vanmiddag hebben we heerlijk aan het strand gelegen. De rode vlaggen hingen te wapperen omdat er erg veel onderstroming is. Ik vind dat niet zo erg, dat is nl een legale reden om de kinderen tot maximaal de knietjes in het water te laten gaan. Ik vind het maar niets met al die haaien en kwallen in het water. De rode vlag was niet eens nodig geweest want op het strand lagen kleine blauwe kwallen dus de kids moesten elkaar overtuigen dat het ok was het water in te gaan. De watertemperatuur was ook niet bepaald aangenaam, maar ze hebben zich prima vermaakt. Blijft gaaf om te poedelen terwijl achter je zeeleeuwen en zelfs dolfijnen zwemmen. (op nog geen 50 meter afstand).
Patrick ging lekker eigenwijs 1 meeuw zonder poot een stukje brood geven met als gevolg dat het binnen 2 minuten net een scene uit de film "birds" was.. een hele grote cirkel meeuwen om de handdoeken van ons heen.. ontkennen had geen zin al keek hij zo onschuldig mogelijk. Ze zijn super brutaal.. kruipen stapje voor stapje dichterbij en pikken in je tas.

Daarna kwam de vloed waarschuwing van de lifeguard.. het water zou de komende 3 uur nog stijgen en wat nu droog was zou hoogstwaarschijnlijk onder water komen te staan.. ehhh ok.. daar wachten we op. Zeker om de dag met een portie leedvermaak af te kunnen sluiten. Schuin voor ons lagen 2 duitse dames te zonnen. Argeloos voor het wassende water met hun rug naar zee een sigaretje roken.. iedere golf was een kanshebber om hen natte voeten te bezorgen.. vriendelijk naar ons lachend, wij vriendelijk naar hen lachen natuurlijk en ondertussen wachten tot ze natte tenen zouden krijgen.. Karma comes back at you of ziets.. DE golf zorgde dat niet alleen de dames maar ook wij en onze buren opsprongen om onze spullen veilig te stellen.

Nog even na zitten lachen en toen afscheid genomen van het strand en 3 grote badlakens. We hadden afgesproken onze oude strandlakens die we de eerste vakantie samen kochten achter te laten. We hopen dat een zwerver er nog iets aan heeft..

Daarna nog een keer lekker gaan eten bij woodstock pizza en ter afsluiting wilden we gaan lasergamen met de kids. Helaas voelt Nynke zich niet lekker dus ik ben met Nynke terug naar het hotel gegaan en Nynke is lekker vroeg gaan slapen. De mannen hebben zich goed vermaakt. Hier kost een potje lasergamen 5 dollar.. scheelt nogal met NL.

Vrijdag.. dag van vertrek naar San Fransisco