adriaensen1.reismee.nl

Dag 10 , 11 en 12 - Las Vegas

Van de National parcs naar Las Vegas.. een grotere verandering is je niet voor te stellen.

De weg naar Las Vegas is saai. Het is de woestijn, niet zoals de Sahara, met zand, maar vooral struikjets en rotsen. Dan na miles en miles ligt daar opeens een stad. We kwamen overdag aan. Het was ongeveer 2,5 uur rijden vanuit Kanab dus het was vooral een drukke hete stad. Dankzij de tomtom was het hotel snel gevonden. Het Mardi Grass Best Western, net buiten de drukke "strip". Het personeel was niet bepaald vriendelijk en het hotel zou ik niet aanraden. Het was niet . slecht of vies, maar volgens een Belg die we troffen heb je voor niet veel meer een kamer in één van de gigantische hotels op de Strip. (In de eerste offerte hadden we die ook maar vreemd genoeg toen we bevestigden 1 dag later waren een aantal hotels spontaan vol geboekt) Affijn, om te slapen prima en het was een ruime kamer met een grote bar/keuken en een afscheiding tussen de bedden.De wifi was helaas beperkt, vandaar dat de verhalen uitbleven. Er was wel een zwembad waar we heerlijk in gezwommen hebben, en niet onbelangrijk we konden er wassen. Ik heb dus snel 2 wassen gedraaid en we kunnen voorlopig weer met schone kleren vooruit. Wassen kost er niet veel. 1,75 per was en 1 dollar voor de droger. Voor 5 dollar 50 heb je dus weer genoeg schone kleren in minder dan 1,5 uur!

De eerste dag hebben we dus vooral even dat soort dingen geregeld terwijl de kindjes lekker zwommen. Snel wat gegeten bij Denny's. Een restaurant waar je ook "gewoon" kunt eten en toch is het een soort fastfoodketen. Nynke had lekker zalm met (gore) broccoli en aardappelpuree.. zij was ook blij met 'normaal' eten. Wat opvalt en indruk maakt op de kinderen is de hoeveelheid zwervers hier. Ze liggen op straat te slapen, niet fijn om naar te kijken als je zit te eten maar het laat je wel weer realizeren hoe goed je het hebt. Er lag zelfs een zwerver die uit zijn rolstoel gevallen was. Mensen stappen er gewoon overheen en laten de persoon liggen in de hitte. Na het eten terug naar het hotel. Nog even lekker het zwembad ingedoken voor we ons begaven op THE STRIP, de hoofdstraat van Las Vegas waar het allemaal gebeurt. En ja het gebeurt er allemaal.. we werden afgezet door de shuttle van het hotel die ieder uur rijdt tot 22.00. Je weet van gekheid niet welke kant je als eerste op zult gaan. We hebben ons eerst maar over de strip mee laten voeren met de massa en onze ogen uitgekeken. Alle reklames en lampen en danseressen op straat met hun schaarse verenpakjes en de fotofiguren en de enorme hotels.. mega indrukwekkend. We zijn richting het Belagio gegaan waar fonteinenshows de langslopende mensen trekken en vermaken. Helaas hing er onweer in de lucht dus de shows werden afgelast. Dan maar naar binnen, langs alle shops en casino's. Je kunt bij alle hotels naar binnen lopen. Veel hotels hebben thema's zoals Parijs waar de Eiffeltoren is nagebouwd en je je binnen in Parijs waant, maar ook Italië in The Venetian compleet met gondels (waar je pp 20 euro voor moet neerleggen en die je lang van tevoren moet reserveren) We hebben de eerste dag Het Belagio en Ceasars Palace bezocht. Daarna ziijn we teruggelopen naar het hotel. (Geen slimme zet met de blaren van Patrick) Ik vond het niet echt prettig. De stad is groot en ik ken het van CSI LasVegas. Wij zijn ook hier niet bepaald de kleinste mensen maar toch.. ik moet er niet aan denken overvallen te worden op straat met de kids erbij. Gelukkig schrok mijn boze gezicht genoeg mensen af blijkbaar want we hebben veilig het hotel bereikt. Daar nog even samen genoten van een wijntje in de tuin van het hotel. Ik heb geen gokmachine aangeraakt. Patrick heeft 1 dollar verspeeld.. (we zijn ook van die beesten hahaha) Overigens toen ik geld ging wisselen voor de wasmachine en Daan achter me aan liep, werd hij weggestuurd.. hij mocht niet in het casino staan..In de grote hotels mochten de kinderen wel meelopen maar absoluut niet in de buurt komen van de machines of tafels.

De tweede dag begonnen met uitslapen. Daarna ontbeten met (erg zoet) brood en beleg dat we gisteren gekocht hebben. Erg prettig om te doen wanneer het hotel geen ontbijt serveert. Het scheelt een bak geld.
Had ik al gezegd dat we de eerste dag een koelbox gekocht hebben??? Nou een aanrader voor iedereen die met de auto gaat reizen in dit warme gebied. Voor 20 dollar heb je altijd koud water en drinken (lees drank) bij de hand en het houdt je beleg en andere etenswaren zoals fruit lekker koel en vers. Is de beste aankoop tot nu toe..

Na het eten lekker gezwommen om vervolgens naar een outlet te gaan. Ons was verteld dat je daar voor 15 euro levi's kunt scoren dus hop erheen.. Ik heb ze in ieder geval niet gevonden.. ben er zelf niet echt kunnen slagen. He is een walhalla voor mensen die van merkkleding houden (Maar het was mij te warm om echt te zoeken en te passen) De kids voelden zich ook niet helemaal lekker door de hitte dus we zijn met een paar t-shirts en een paar nieuwe schoenen voor Patrick (vanwege de blaren natuurlijk :D) snel weer terug naar het hotel gegaan.. nou ja snel.. ik zocht een walmart op de tomtom en koos er 1 15 min rijden de verkeerde kant op... daar besloten die avond 'makkelijk' te eten. Een lekkere salade en brood gekocht. Bijzonder blijft het dat je voor een tomaat 1 dollar 11 betaald, voor een appel soms nog meer.. voor een salade 3, 90 en voor 2 big macs bij de Mac 4 dollar 44. Hoe gezonder hoe duurder lijkt het wel. Ik was blij met mijn appels en salade.. Daarna even haasten want we wilden om 18.00 mee met de shuttle omdat we kaartjes hadden gekocht online voor Madame Tussauds. Scheelt een hoop als je die thuis koopt en zeker omdat het avondtickets zijn. Na 18.00. MadameTussauds was grappig. Je neemt wat foto's en er was een 4d film over de hulk en spiderman en captain america, en je bent er zo weer uit. Daarna zijn we nog over de Strip gelopen en hebben NewYork en Paris bezocht en de indrukwekkende fonteinen show van Belagio gekeken. Een heerlijk Ben en Jerry's soft ijsje gegeten en nog wat hotels bezocht. Daan wilde persé naar Tropicana om te zien waar de pokerdobbelstenen die hij gekocht heeft vandaan kwamen.

Om de voeten van Patrick te sparen zijn we met de monorail teruggegaan richting hotel. Bekaf van alle indrukken het bed in gedoken.

De laatste ochtend besloten niet nog langer in Vegas te blijven. We hadden de oude strip (Fremont street) nog willen bezoeken maar hadden er wel genoeg van. Daan mocht als verrassing schieten van ons met een heckler en koch MP 5. Een voor een 14 jarige enorme ervaring waar hij niet over uitgepraat raakt. Blijft een gek idee dat je hier gewoon wapens kunt kopen. Hij schiet behoorlijk goed.. heeft het papier met een doorzeefde pop als bewijs.

Daarna de auto in op weg naar DEATH VALLEY