adriaensen1.reismee.nl

Dag 9 - Bryce canyon naar Zion - Kenab

Ik loop wat dagen achter omdat de internet verbinding de afgelopen dagen te wensen over liet.

Na Brice Canyon zijn we naar Zion gegaan. Het verhaal van het colorado plateau is nu compleet. Bryce ligt het hoogst en heeft de hoogst zichtbare laag. Bij Zion is de laag afgeleten en bij Grand Canyon ligt de onderste laag. Ieder park is zo verschillend qua natuur. Waar we in Bryce de Hoodoos zagen (hoge pilaren van steen en rots) is Zion een park met grote rotspartijen waar je doorheen rijdt. Het is erg droog dus de rivierbeddingen die zouden moeten zorgen voor nog mooiere plaatjes zijn helaas droog. We hebben bij Zion een stukje gelopen langs een modderig riviertje (de virgin). We wilden een stuk hiken maar helaas heeft Patrick een paar lagen blaren onder zijn voeten dus echt ver lopen ging niet. Het pad liep langs een camping waar behoorlijk veel mensen aan het camperen waren met tentjes. Het wemelde er van de eekhoorntjes en hagedissen en we hebben ook een soort hert op de camping zien lopen, gewoon tussen de tentjes. Er zitten ook slangen en spinnen. Ik zou er geloof ik niet graag overnachten.

Aangekomen bij een rangerstation hebben de kinderen weer meegedaan met het Ranger Program. Een boekje met vragen en opdrachten en een verplicht bijwonen van een Meeting met de Ranger. Erg interessant deze bijeenkomsten, in kindertaal wordt uitgelegd hoe de regio ontstaan is en bijzonderheden.

Daarna moesten we nog terug naar het bezoekerscentrum en daar kregen de jongens hun rangerbadge :D Ondertussen was het al redelijk laat en zijn we naar het dorpje kanab gereden waar het hotel stond voor die nacht. Het was wederom een Best Western en het was een prima kamer. We hebben eerst het stadje verkend. Ook hier druipt het Cowboy en Western thema overal vanaf. Naast het hotel heb ik in een Levi's store een spijkerbroek en rokje kunnen scoren en ook Daan is eindelijk geslaagd met 2 spijkerbroeken.Daarna hebben we het lokale little hollywood museum bezocht waar ze buiten verschillende decors hadden staan die gebruikt zijn in Westerns. Toegang was gratis en het souvenir winkeltje voor het museum was natuurlijk de hoofdzaak. Patrick heeft er voor onze toiletcollectie twee kentekenplaten kunnen scoren. (We verzamelen de kentekenplaten van de staten die we hebben bezocht. Het zijn oude gebruikte platen, dat maakt het extra leuk)

We hebben geweldig gegeten in een Cowboy restaurant waar je binnen en buiten je ogen uit keek. Er was een live zanger en we hebben (voor de verandering) geen hamburger gegeten maar een heerlijke steak met gepofte aardappel en broccoli. Hoe lekker kan dat zijn :D

Na het eten kids in bed en wij even de straat op en neer gewandeld. Toch loop je dan niet rustig dus snel weer terug naar het hotel. In het hele stadje stonden plakaten met tekst over welke films er opgenomen waren en wie er allemaal geweest waren.

Bij het hotel 's avonds zorgde een stinkdier op zoek naar eten voor vertier. Het beestje liep daar te scharrelen en wij keken van 1 hoog toe. Bijzonder dier weer toegevoegd aan ons lijstje "wilde" dieren.. Gezellig gekletst met een paar americanen die met een Harley hun dochter gingen bezoeken in Californië.