adriaensen1.reismee.nl

Dag 7 Grand Canyon naar Page (Antelope Canyon)

Geen ontbijt in de lodge vanochtend. Een broodje op de hand (lang leve de koelkast in de kamer en de boodschappen van gisteren) en geen tijd te verliezen. Nog wel op het nieuws meegekregen dat er een enorme storm over Phoenix geraasd heeft. Wat een mazzel dat we er al weer weg waren.

We waren om kwart over acht al bij het visitors center. Met de auto (net als iedereen eigenlijk) Het was niet erg druk. En dat versterkte het gevoel van rust.

Een wandeling gemaakt over the RIM en steeds genoten van het veranderende plaatje naast ons. Iedere stap geeft een ander uitzicht. Alleen Nynke vond het "niet wat" ze heeft liever de Alpen (?!) Of Amsterdam... lekker makkelijk voor volgende vakanties haha..

Het is wel balen dat we uitgerekend vandaag de volgende stop met een tijdsdruk hebben, om 14.30 hebben we een tour naar Upper Antilope Canyon. Voel me net een kodak toerist.. klik en doorlopen terwijl hier zoveel te zien is.. een dag zou niet genoeg zijn. Daan heeft besloten later terug te gaan en een hike te doen de Canyon in. Zo avontuurlijk is zijn oude moedertje niet dus ik druk nog maar een keer het knopje van mijn Canon in..

We hebben een paspoort gekocht van de National Parks. Leuke tip voor iedereen die ooit de USA gaat bezoeken, je kunt er stempels zetten van de parken die je hebt bezocht. Helaas missen we NY en The Everglades... maar wie weet...

Daarna heb ik (eindelijk) het stuur overgenomen om Patrick ook relaxed te kunnen laten kijken en te laten genieten van de omgeving.

Het was een geweldige rit naar Page. dik 2,5 uur met zoveel verschillende landschappen. Woestijn en de Canyon, rode rotsen, enorme bergen met gekke vormen in de verte. Veel oe's en ah's later kwamen we (een uur te vroeg want , no ma'm we don't do the time zone's) aan bij de antelope Canyon tours.. Snel even langs het hotel maar de kamer was nog niet klaar, dan maar even de wallmart in om onze drankvoorraad aan te vullen.

Nynke wilde graag beef Jerky proeven.. maar vond het niet voor herhaling vatbaar (ik ook niet)

Om 14.30 hadden we de afspraak bij adventurous antelope canyon tours. Met een ander Nederlands stel aan boord van de Jeep van Nandree onze Navajo gids. Bloedheet. De route ging over een zandpad, lekker hobbelig. Ik had de eer naast Nandree (of hoe je het ook schrijft) te zitten in de auto. Beetje kunnen kletsen over de canyon en de Navajo in het algemeen. De kloof is big business.. Het was erg indrukwekkend, de lichtinval is lastig te pakken met de camera. Tip voor als je er ooit heen gaat: Neem een petje of hoed mee voor het zand dat de kloof in waait. De kloof is echt wel de behoorlijke toegangsprijs waard.

Na het bezoeken van de Antilope Canyon hebben we even geshopt in de Walmart. Veel drinken en water ingeslagen. Morgen gaan we naar Bryce Canyon en daar is het allemaal prijzig. Gegeten bij de Taco Bell na dagenlang gezeur van Daan. Natuurlijk iets niet al te denderends gegeten.. bonenburrito (bah) de soft tacos gingen wel maar het zal niet op de lijst van aan te raden eten komen wat mij betreft.

De lucht werd akelig donker en het begon flink te waaien en te bliksemen in de verte dus we zijn lekker naar het hotel gegaan. Nynke sliep al vlot en Daan heeft een film gekeken. Goed voor zijn Engels.