adriaensen1.reismee.nl

dag 5 - van Tempe (phoenix) naar Sedona

Vroeg opgestaan en ons uitgeleefd in de Walmart. Lekkere broodjes en vooral veel drinken gehaald. Gelukkig is de kofferbak van de chevrolet malibu groot genoeg om naast onze bagage een koelbox in kwijt te kunnen. Een koelbox is echt noodzaak op deze tocht.

Tomtom ingesteld. De aardige baliemeneer van het hotel in Tempe heeft ons de touristische route getoond. (snelweg :D) we namen de HWY 17 richting Flagstaff. Eenhighway zoals die hoort te zijn. Ruim en het voelt alsof je zweeft. Onderweg gestopt om wat foto's te maken van de enorme cactussen langs de route. Van die manshoge exemplaren waar Arizona om bekend staat. Daarna nog een stop gemaakt bij een rustplaats. We hadden lekkere broodjes gehaald en hier stonden tafels met bankjes onder een overkapping. Ik zat al en wilde gaan smeren toen Nynke opeens vol afgrijzen riep dat ze daar dus echt niet ging zitten.. Zij was zo slim om onder de tafel te kijken. Daar zat een enorme spin met eierzak.. Ik ben nog nooit zo snel opgesprongen.

Snel wat gesmeerd en staand gegeten. Daarna verder gereden richting hotel. Sedona is een mooi klein stadje. Het was het toneel voor veel westerns. Het Super 8 hotel heeft zelfs een klein zwembadje waar Nynke en ik dankbaar gebruik van hebben gemaakt terwijl de mannen wat sliepen. Het stikt hier van de Nederlanders.

Na het zwemmen en rusten was het al weer tijd om iets te ondernemen. Het was ondertussen bijna 5 uur dus veel keus hadden we niet. We zijn naar een uitkijkpunt gereden (airportroad) en hebben genoten van het uitzicht over de berg en rotsformaties waar Sedona om bekend staat. De lucht was wel erg dreigend en het onweerde in de verte wat het eigenlijk extra spectaculair maakte. Daarna zijn we naar Uptown Sedona gegaan waar welekker de tourist hebben uitgehangen om vervolgens te eten in de Cowboy Saloon waar veel beroemde acteurs uit western films ook vertoefden na de opnames.Volgens de overlevering zou zelfs Elvis er hebben gegeten toen hij hier een film op nam. Het eten was in ieder geval geweldig. Hamburgers maar dan zo vers en groot.. Daan had een buffaloburger..

Na het eten was het al pik donker. Het was pas 20.30!! Wij waren helemaal stuk want het tijdverschil is 3 of 4 uur met NY. Om 21.00 lag de familie A. plat.

Howdy folks