adriaensen1.reismee.nl

NY dag 4 - vliegdekschip, slenteren en doorreizen naar Phoenix

Het moet niet gekker worden.. voor half 7 wakker geworden. (moeder poepchagerijnig..) ontbeten.. De beste man had Patrickverkeerd begrepen en had ipv 2 bagels met ei en 2 bagels met creamcheese 2 bagels met creamcheese en ei geleverd (Ieuwww). Na het ontbijt rustig de koffers opnieuw ingepakt. Vuile was in de ene en 3 schone setjes in de kleinste koffer. Tomtom bij de hand want vanavond zal het laat zijn als we de auto op kunnen halen. Onze vlucht naar Phoenix is omgeboekt naar 20.33. Met dik 5 uur vliegen komen we daar laat aan. Het tijdverschil met NY is geloof ik2 uur eerder..

Tot zover voor nu. Vandaag gaan we nog wat slenteren door NY. Patrick wil een of ander vliegdekschip bezoeken en rond 17.00 zullen we richting JFK gaan.

Ben benieuwd waar ik weer internet heb.

We hebben de intrepid bezocht. Een vliegdekschip dat nu als museum dienst doet. Je kon er een onderzeeër bezichtigen die dienst deed in de koude oorlog. Het was een groot museum waar de mannen hun ogen uit keken.

Daarna het laatste half uur in NY nog even naar South Ferry gegaan en rondgehangen in Battery park. Nog snel een stuk pizza gegeten om vervolgens de koffers te halen in het hotel en richting vliegveld te gaan.

In de metro was het mega druk gezien het tijdstip. Niet echt handig met kinderen en koffers. Aan de andere kant is het een goedkope en avontuurlijke manier van reizen. Aan het eind van de rit is de airtrain. 5 dollar en je wordt bij je terminal afgezet. Eenmaal daar bleek dat we toch van een andere terminal vertrokken, daar konden we heen met de shuttlebus. Per ongeluk vloeistof in de tas laten zitten.. daar doen ze niet echt aardig over bij de douane. De kinderen mochten de schoenen aanhouden, wij moesten alles uit :D (Schoenen, riem, horloge enz) Nog even wat gegeten voor vertrek.

Bij de gate oponthoud, de crew was nog onderweg met een andere vlucht. Aan boord roken we (vies) eten.Blijft bijzonder dat mensen gewoon in het vliegtuig stappen met maaltijden. Dit keer een chinees echtpaar ofzo. Het vliegtuig stonk enorm (bah). De vermoeidheid verdrukte mijn vliegangst. Het uitzicht was fenomenaal. Nynke heeft gelukkig kunnen slapen in het vliegtuig. Aankomst tijd lokaal 23.05 maar voor ons 3 uur later, 2 uur 's nachts dus.

Koffers halen, auto uitzoeken. Nog even gepraat met paar mensen die exchange student Fabian uit Zweden kwamen afhalen.
Bij het uitzoeken van de auto's gingen een stel vrouwen met 'onze' droomauto er vandoor. Dan maar een andere.. Chevrolet Malibu. Wat een bak! (foute kleur, maar dat zijn we wel gewend) Vervolgens nog wat onwennig in die enorme bak naar de Red Roof Inn (gelukkig hebben we de tomtom meeuit Nederland) waar een zeer behulpzame man ons veel te lang wakker hield met vertellen over de omgeving en trips en tips geven. Zijn belangrijkste advies.. drink water water water anders lig je zo in een ziekenhuis.

Good night...

rukiah

wat hebben jullie al veel gezien en mooie fotos gemaakt nog veel plezier