adriaensen1.reismee.nl

NY dag 3 - shop and stroll

Hoe kan het toch dat we iedere dag vroeg wakker worden. Thuis zijn we niet wakker te krijgen maar hier worden we wekkerloos wakker voor half acht. Omdat we vandaag niet veel in de planning hebben hebben we relaxed ontbeten en even geskyped met Frankrijk.

Eerst hebben we lopen slenteren door China Town en Little Italy.In Chinatown moet je even doorbijten, maar zodra je weg bent van alle toeristen stalletjes kom je in een totaal andere wereld waar inheemse produkten verkocht worden, waar het gissen is wat het is of hoe het klaargemaakt moet worden. Je kunt er enorme kikkers kopen,die je levend aanstaren vanuit een curverbak. Maar ook fruit en groentes die we niet herkennen.
Na China Town ging ik op zoek naar Rickies omdat je daar volgens internet vampiertanden kunt kopen. Helaas niet daar maar een medewerkster vertelde dat een kwartiertje verderop een Halloweenshop hebt. Dus daar heen gelopen. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Met de hand op de knip, kwijlend door de winkel gelopen. Het is dat we niet heel veel bagage mee kunnen nemen maar anders... Dus met vampiertanden en nog wat andere kleine prutjes tevreden de winkel weer uit. Ondertussen hakt de vermoeidheid er in. New York maakt slachtoffers.. 4 paar voeten zijn pijnlijk en vol blaren. Dus op zoek naar de metro voor de volgende bestemmHet Flat Iron building. Even de voeten rust gegeven op het terras voor het gebouw en wat gedronken en fruit gegeten uit China Town. Daarna naar Macy's! De grootste winkel (althans dat beweren ze) van de wereld.Patrick heeft niet te klagen, zijn vrouw en dochter zijn aankoop loos weer uit de winkel gekomen! Patrick niet, die heeft 2 jeans erbij :D.

We zijn de Macy's uit gevlucht, ik ben niet van de enorme winkels, zou er niet aan moeten denken hier iets te moeten kopen, veel te veel keus :D

Na de Macy's gingen we naar het walhalla voor de kinderen FAO Swarts. Een superleuke speelgoedwinkel op 59 street en 5th avenue. Nynke heeft haar spaar en vakantie geld geïnvesteerd in een zelfgemaakte muppet pop.. (Hoe krijgen we haar mee?)

Daarna wilden we strawberry fields en het John Lennon memorial in Central Park bezoeken. We hebben lekker door het park geslenterd. Veel eekhoorntjes gezien en vogeltjes. Nog even zitten kijken naar softballende New Yorkers in het park. Daan heeft nog gejogd in het park.. Helaas stond er een hek om het mozaïek van John Lennon, ivm restauratiemaar je kon het nog wel zien.
Onder tussen was het al etenstijd geworden. Dus de metro genomen richting Harlem omdat we wilden eten bij de Harlem Tavern, waar we de vorige keer ook heerlijk gegeten hebben. Alles is er vers en je zit er gezellig tussen de locale bevolking. Een aanrader. De kaart is klein, wat burgers en sandwiches en vleesgerechten, maar wel echt lekker. De frietjes krijg je in een soort puntzakje geserveerd en ze blijven je water maar bijvullen. De limonade wordt geserveerd in een soort jampot met rietje :D. Al met al kun je lekker zitten en rustig eten.

Na de verzadiging van de inwendige mens op naar de laatste stop van de dag. Times Square. We hadden Nynke beloofd dat ze naar Toys are Us mocht waar in de ingang een enorm reuzenrad staat.Uit de metro kregen we een dikke plensbui over ons heen. De straten staan dan gelijk vol reuze plassen. Het mocht de pret niet drukken. Daarna lekker naar het hotel gegaan. Rond 10 uur na een snelle douche lekker slapen..