adriaensen1.reismee.nl

Vlucht en aankomst (dag 1 NY)

Na een zeer vlotte vlucht, vlekkeloze landing en zeer snelle bagageafwikkeling aangekomen in New York op JFK airport. Met de airtrain naar het metrostation om met de metro richting hotel te gaan. Best een klus met koffers en al in de metro. Na een dik uur eindelijk bij het hotel. Zeer netjes. Prima kamer. We kijken op de nieuwe victory tower die bij het WTC memorial is gebouwd. Net even iets gegeten bij de Subway en ondanks de vermoeidheid even een wandelingetje richting WTC memorial. We hebben St Paul's churs bezocht. Bijzonder kerkje waar veel hulpverleners en anderen onderdak en hulp zochten na de ramp. Zo bijzonder,dat kerkje dat ongedeerd is gebleven in het hele drama. Daarna het 911 memorial bezocht. Het is nu open zonder wachtrijen en het terrein is open en niet meer omheind. Best jammer. Het is minder indrukwekkend dan ik me kan herinneren. Het is er druk. De kinderen kunnen zich amper een voorstelling maken van hoe het geweest moet zijn. Als ze zich realiseren dat alle namen de overleden mensen zijn maakt dat toch echt indruk. Nog een foto bij the tree of hope. Daarna door naar Century 21 waar we langsliepen om ons te vergapen aan merken als Chanel en Michael Kors enz.. Nu terug om eerst 2 uur te slapen. Dan nog even de stad in. The city that never sleeps...

Om 7 uur 's avonds de wekker gezet. Met moeite worden we allemaal wakker. In Nederland is het 1.00 's nachts. Maar het is goed om zo snel mogelijk in het ritme van NY te komen. Dus even een shop trip naar Century 21 waar met name Patrick zich scheel koopt aan shirts and shorts. Niet merkgerichte mama komt naar buiten met 2 nieuwe zonnebrillen van Guess en Valentino... :D. Het is een heerlijk warme avond. Ondanks de vermoeidheid besluiten we naar South Ferry te gaan om een blik te werpen op het vrijheidsbeeld bij nacht. Spontaan de (gratis) ferry naar Staten Island genomen. Geweldig. Wat een mooi zicht op de skyline van New York.
eenmaal terug snel met de metro naar het hotel. (Cosmopolitan, tribeca NY) We slapen allemaal nog voor we goeie nacht kunnen zeggen,ondanks het geluid van de broodnodige airco.. #goodnight y'all